karinlarsson

får man bjuda på en drink på seven/eleven?

De var trångt på bussen idag...

Publicerad 2013-03-04 13:07:21 i

Tjatja bloggen!

Just nu befinner jag, Cecilia, Denise, Paulina och isabell oss i ao nang. Vi lämnade phi phi öarna i förmiddags vid 10,30. Båtresan tog cirkus 1 timme och 45 min. Väl framme i ao nang var det bara att traska den långa vägen från piren till ankomsthallen. (Alltså tänk er 40 grader, 20 kg på ryggen där axelbanden på väskan skaver på brända axlar..) när vi bokade båtresan valde vi att boka en minibuss som skulle ta oss till ao nang, eftersom färjeläget ligger i krabi. Alltså denna minibuss var en buss, utan fönster, med två långa bänkar på varsin sida.. Bussen kanske hade plats för 15 personer. Nu satt vi 25 stycken ihoppackade som sillar. Och den där tandlösa thaian som skulle köra oss, ville att vi skulle trycka in 6 personer till, ööhhh!?? Är du dum i huvudet tror jag alla på bussen tänkte då, vi fick ju knappt plats själva? Men dom åkte i alla fall inte med sen! Tur!!

Alla hade ju såklart en stor väska med sig. Och dom slängde han upp längst bak på bussen, med bara en liten järnstång mellan bussen och vägen. När vi sedan åkte höll våra väskor bokstavligen talat på att ramla av. Men de gjorde dom inte som tur var.. Motorn på denna buss lät som en mopedmotor och alla som har varit i Thailand vet hur dom kör.. Resan skulle ta 1 timme och 30 min men den tog bara 45 min så det kändes ju bra!

Väl framme i ao nang, letade vi upp hotellet som jag, Nathalie och Martina bodde på förra året vi var här. Så nu ligger vi i sängen och bara tar det lugnt! Innan idag åt vi SJÄLVKLART på mc donalts, som vi har längtat! Denise, Paulina och Cecilia tog en fotmassage och jag och isabell fick våra naglar fixade! På söndag ska även jag, isabell och Cecilia göra ögonfransförlängning!! Hon vi ska göra det hon är certifierad och visa jättemånga fina bilder på det hon hade gjort! Så det ser vi fram emot!!

Idag blir det en mycket lugn kväll och natt, och käk på subway! Längtar redan! Det ända vi gör här nere är att äta känns det som.. Haha!

Tjarrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

karinlarsson

en tjej som gillar sol, öl, swedish house mafia och lite andra saker.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela